Blog

آنالیز آماری

14 Mar 2019

انجام آنالیز و تحلیل آماری با نرم‌ افزار SPSS

انجام آنالیز حرفه ای و تحلیل آماری تخصصی با نرم‌ افزار SPSS

برای انجام بسیاری از پروژه‌های دانشگاهی مثل پایان‌ نامه کارهای آماری با نرم‌افزارهای مختلف با توجه به نو ع فرضیه‌ها و روابط بین متغیرها نیاز است . در بسیاری از آن‌ها تحلیل‌های توصیفی ، محاسبه‌ی یک آماری خاص ، تحلیل‌ های رگرسیون ، آنالیز واریانس ، خوشه بندی‌ ها ، تحلیل ممیزی ، آزمون اتوبندی فریدمن همه این‌ها را می‌خواهد . بیشترین نرم‌ افزاری که امروزه برای بچه‌ها به کار می‌رود نرم‌افزار SPSS است ، که خیلی نرم‌ افزار مهمی است و بسیاری از تحلیل‌ های آماری برای آزمون‌ فرض‌ ها توسط این نرم‌ افزار انجام می‌شود . SPSS از جمله نرم‌ افزارهایی است که خیلی خوب توانسته است جا بیفتد . خیلی از بچه‌ها آموزش آن را دیده‌ اند و از نظر آنالیز آماری و تحلیل آماری پایان‌ نامه یکی از بهترین آن‌ها است و امروزه برای ارائه مدل از نرم‌ افزارهای کمکی مثل پی‌ال‌اس و اسمارت‌ پی‌ال‌اس  SMART PLS ماری آمای

و لیزرل LISREL هم استفاده می‌کنند.

تحلیل آماری با استفاده از اس پی اس اس Spss

مهم­ترین نرم ­افزاری که می­ تواند مورد استفاده قرار بگیرد برای تحلیل آماری داده­ ها و تحقیق­ های مختلف و کارهای پیمایشی-توصیفی نرم­ افزار اس پی اس اس Spss است . که خیلی­ خیلی مهم است هم می­ تواند آنالیز توصیفی و تحلیل­ های توصیفی را انجام بدهد ، یک نوع نرم­ افزار آماری برای علوم اجتماعی است معنای آن ، و هم می­ تواند آمار استنباطی را انجام بدهد و در حد تحلیل داده­ ها در حیطه­ های مختلف مدیریت ، روان­شناسی ، علوم اجتماعی ، رفتاری قرار بگیرد ، انواع نمودارها را بکشد ، سفارش­ سازی جدول فراوانی را داشته باشد درصد ها را بگیرد ، توضیح­ های گسسته ، پیوسته ، انجام آنالیز واریانس ، تکنیک­ های دیگر سری زمانی هست ، انواع آزمون ­های توصیفی و غیره را می­ تواند این نرم­ افزار انجام بدهد ، امروزه در بسیاری از پایان­ نامه­ ها خب چون رسم مدل انجام می­ شود ، نرم­افزار لیزرل lisrel هم به آن اضافه شده ولی به­ طور کلی قابلیت­ های نرم­ افزار اس پی اس اس Spss خیلی­ خیلی زیاد است . می­ تواند برای انواع مختلف روش­ های رگرسیونی مبادله اطلاعات و این­ها انجام بشود . و آمار استنباطی را خیلی خوب انجام می­ دهد . از نظر برآورد ، آزمون فرض ، آزمون­ های پارامتری مثل آزمون T آزمون­ های ناپارامتری ، این­ها همه آزمون­ هایی هست که می­ شود با اس پی اس اس Spss و محیط کار آن انجام داد . البته کسی که می­ خواهد ، آنالیزوری که می­ خواهد آن را انجام بدهد ؛ باید کاملا با اس پی اس اس Spss، محیط آن و کار در آن ، وارد کردن داده­ ها ، خروجی گرفتن آشنا باشد تا بتواند یک کار بی­ نقص را ارائه بدهد .

کمک ( راهنمای ) تحلیل داده های آماری مورد نیاز با استفاده از SPSS

تحلیل داده ی ما سرویسی را برای بسته آنالیز SPSS مورد بررسی قرار می دهد که بسیار متنوع و انعطاف پذیر است . ما آزمون های آماری و آمارهای مختلفی را اجرا می کنیم زیرا توسط مشتری درخواست می شود . همچنین ما سرویس های تحلیل داده ی مختلفی را برای مشتریان مان پیشنهاد می دهیم . برای مثال ، ما انواع سرویس تحلیل داده ی خالص را برای مشتریانی پیشنهاد کردیم که داده ها را برای پروژه ی تحقیقی شان و جمع آوری داده و تحلیل داده برای مشتریانی که داده ای ندارند جمع آوری می کنند . متخصصان تحلیل داده ما کار خود را در مرحله ی تحلیل داده متوقف نمی کنند ، آنها داده های شان را با استفاده از نمودارهای میله ای ، چارت های تفکیک شده ، جداول و فلوچارت ها نشان می دهند که سبب درک بهتر بصری خوانندگان تان می شود . همچنین آنها آزمون آماری را برای داده های شان با استفاده از آزمون t، آزمون مربع کای یا تحلیل واریانس اجرا می کنند . در این نمونه ها که در آن دانشجویان قادر به تفسیر داده های تحلیل شده شان نیستند، آنها  برای جستجوی خدمات(سرویس) نوشتن آنلاین پیشنهاد شده در تحلیل داده ها با استفاده از SPSS آزاد هستند .

تغییر سایز تصاویر بندانگشتی

14 Mar 2019

زمانی که قالب وردپرس خود را عوض می کنید ویا اینکه از قسمت تنظیمات و پرونده های چندرسانه ای ، سایز تصاویر آپلود شده را تغییر می دهید، در صورتی که تصاویری باشند که سایز متفاوتی داشته باشند، نظم گروهی وب سایت شما را بر هم میزنند و در نمایش آن ها دچار مشکل میشوید.یکی از بهترین ابزارهایی که برای ایجاد تصاویر بندانگشتی بعد از تغییر سایز است، افزونه Regenerate Thumbnails  می باشد که در ادامه معرفی می کنیم.

معرفی افزونه Regenerate Thumbnails

OC

ابتدا افزونه را دانلود و فعال کنید.

دانلود افزونه Regenerate Thumbnails

بعد از نصب افزونه ، در صورتی که قالب وب سایت خود را تغییر دادید و ابعاد پیش فرض آن با تصاویر مطابق نبود، با استفاده از این افزونه تا حد زیادی تفاوت ابعاد را از بین ببرید.

موفق باشید

قالب آندروید وردپرس

14 Mar 2019

قالب آندروید
قالب زیبای آندروید مناسب برای سایت های با موضوع موبایل بوده که توسط وردپرس من طراحی شده و به صورت رایگان آن رو انتشار دادهویژگی های قالب :

۱- پشتیبانی از ابزار

۲- پشتیبانی از فهرست دلخواه

۳- پشتیبانی از تصویر شاخص

۴ – کاملا کم حجم

۵- سازگاری با تمامی نسخه های وردپرس

۶- سئو خوب

۷- سازگاری با تمامی مرورگر ها

 ورژن جدید قالب

۹ Responses so far.

اضافه کردن فونت به قالب

14 Mar 2019

شاید برای شما هم پیش آمده باشه که بخواهید برای قالب خود فونت مورد نظر تعریف کنید و یا فونت خود رو تغییر داده برای این کار مراحل زیر رو انجام دهید.

من در این آموزش از فونت BYekan استفاده میکنم. و فونت رو هم میتوانید از لینک دانلود زیر آن رو دریافت کنید

کد زیر رو در style.css قالب کپی کنید.

در قالب پوشه font رو ایجاد کرده و فونت ها رو در پوشه ریخته. حال برای فراخوانی فونت در قالب از کد زیر استفاده میکنیم

انتقال اطلاعات فروشگاه ووکامرس به فیس بوک

14 Mar 2019

یکی ازافزونه های کاربردی وردپرس ، افزونه ی WooCommerce shop to Facebook می باشد.این افزونه برای انتقال اطلاعات فروشگاه اینترنتی شما به فیس بوک است.این به این معناست که هر آن چه شما در فروشگاه خود قرار می دهید ، اطلاعات به صورت مجزا و در قالب پست های فیس بوک ، به دنبال کنندگان شما به اشتراک گذاشته شود.در ادامه با معرفی این افزونه با ما همراه باشید.

معرفی افزونه ی WooCommerce shop to Facebook

banner-772x250

ابتدا افزونه را دانلود و فعال کنید.

دانلود افزونه WooCommerce shop to Facebook

در بخش تنظیمات این افزونه اطلاعات حساب فیس بوک خود را وارد می کنید و سپس افزونه اطلاعات وب سایت را بعد از هر بار آپدیت import می کند.

پیروز باشید.

درس پژوهی

5 Mar 2019

کانون معلمان فارس 

مجموعه و یک تیم متشکل از فرهنگیان و معلمان شاغل و بازنشسته در سراسر کشور گرد هم آمده و با ایجاد کارگروه مشورتی و حمایتی بنام کانون معلمان فارس اقدام به تهیه فایل های آموزشی , راهنما و نمونه درس پژوهی ابتدایی ( پایه اول , دوم , سوم, چهارم , پنجم و ششم مقطع ابتدایی) , اقدام پژوهی , طرح جابربن حیان , طرح درس , کارنمای معلمی , پژوهش روایی و انواع مقالات و فایل های مورد نیاز فرهنگیان عزیز میکنند. این کارگروه به پشتوانه حمایت همکاران گرامی از سراسر کشور هم اکنون با گذشت 3 سال از فعالیت خود میتواند به جرات خود را منسجم ترین تشکل کاری در زمینه تهیه نمونه فایل های مورد نیاز معلمان در کشور بخواند.

تهیه نمونه های آماده دانلود و فایل های آموزشی

در زمینه درس پژوهی هم اکنون بیش از 700 نمونه درس پژوهی آماده مقطع ابتدایی برای هر 6 پایه مقطع ابتدایی را میتوانید با کلیک روی دکمه یا متن زیر مشاهده , انتخاب یا دانلود نمایید . بجز فایل های درس پژوهی میتوانید با ورود به سایر دسته بندی های فایل دیگری مانند طرح جابر , اقدام پژوهی یا سوالات ضمن خدمت را انتخاب و دانلود کنید . 

برای مشاهده فایل ها , دسته بندی ها و دانلود کلیک کنید.

دانلود نمونه ها و مشاهده دسته بندی های درس پژوهی ابتدایی

هدف بزرگ کانون:

البته که این مساله هدف نهایی ما نبوده و نیست و نشاندن لبخند رضایت و برداشتن باری از دوش شما همکار گرامی هدف بزرگ ماست.

ارائه آموزش های کامل در زمینه درس پژوهی ابتدایی , و ... بخشی از فعالیت های ما جهت کم کردن حجم کاری شما همکار گرامی میباشد. امیدواریم نتیجه زحمات تیمی ما مورد قبول افتد.

درس پژوهی

مهم ترین هدف های تشکیل گروه های پژوهش درسی عبارتند از:

تشکیل کارگروه های پژوهشی برای درس پژوهی اولین گام در جهت داشتن کلاس درس ایده آل و آینده محور است.

۱-ایجاد یک فرصت مناسب برای یادگیری بیشتر و بهتر معلمان از طریق انتقال تجربیات حرفه ای و مهارتی ۲-بکارگیری خرد جمعی برای بهبود مسأله های کلاس و درس  ۳-تسهیل در فهم مطالب و سرعت یادگیری و تعمیق آموخته های دانش آموزان در فرایند یاددهی –یادگیری ۴-بازنگری در روش های تدریس انفرادی و سلیقه ای 

مهم ترین شرایط عبارت است از:

۱-دارا بودن روحیه کار تیمی و گروهی ۲- داشتن دغدغه های آموزشی و تربیتی مشابه ۳- دارابودن روحیه نقادی و ظرفیت انتقادپذیری ۴- انگیزه و علافه مندی ۵- حمایت مدیر مدرسه و سایر کارکنان مدرسه ۶- داشتن روحیه ی پرسشگری و تحقیق ۷- وجود امکانات لازم

توضیح کامل راجب درس پژوهی چیست ؟

درس پژوهی کوشش جمعی و روش مند همراه با ژرف اندیشی معلمان مدرسه در قالب گروه های کوچک به منظور شناسایی مشکلات دروس و موضوعاتی که دانش آموزان در درک و دریافت آن با مشکل مواجه هستند ، بوده و سپس همفکری و بازاندیشی و طراحی یک طرح مشترک در شیوه تدریس درس مورد نظربا رویکرد هم آموزی و یادگیری معلمان از تجربه های یکدیگر و با هدف دستیابی به راه حل بهتر و مناسب تر از طریق خرد جمعی در جهت تسهیل در فهم مطالب و سرعت یادگیری و تعمیق آموخته های دانش آموزان و در نهایت ارائه یک الگوی برتر در آموزش درس موردنظر می باشد.

دانلود نمونه ها و مشاهده دسته بندی های درس پژوهی ابتدایی

مراحل درس پژوهی بر طبق مدلی که آن را ارائه داده اند دارای ۹ مرحله است :

۱-مسأله یابی و تعیین موضوع درس پژوهی (مشخص بودن علل انتخاب درس مورد نظر)

درس پژوهی , پژوهش درسی و درس پژوهی مقطع ابتدایی

۲-تعیین اهداف و برنامه ریزی (برپایه خرد جمعی و تیمی است تا از این طریق ضریب خطا در تصمیم گیری و برنامه ریزی کاهش یابد)

۳- تدوین طرح درس جمعی (با رعایت مهم ترین نکات در طرح درس نویسی و آشنایی با روش های تدریس)

۴- اجرای تدریس اول (با حضور کلیه اعضای تیم و فیلم برداری از کل فرایند تدریس)

۵-بازنگری و نقد اجرای تدریس اول (ثبت و ضبط همه نکات مثبت و منفی)

۶-طرح درس مجدد و اصلاح شده (مشخص کردن تغییرات شکلی یا محتوایی در مقایسه با طرح درس قبلی)

۷- اجرای تدریس دوم (با حضورکلیه اعضای تیم و فیلم برداری از کل فرایند تدریس)

۸-بازنگری و نقد اجرای تدریس دوم (و در صورت لزوم اجرای سوم تا دستیابی به الگوی تدریس برتر)

۹-نتیجه گیری و ارائه گزارش نهایی ( بر طبق الگوی پیشنهادی گزارش نویسی)

مهم ترین نتیجه اجرای درس پژوهی این است که  به معلمان فرصت می دهد که پس از سال ها تدریس انفرادی و بسته بودن درب کلاسشان به روی سایر معلمان هم پایه و یا هم درس،در کنار سایر همکاران خود قرار گرفته و علاوه بر در اختیار قرار دادن تجربه و مهارت خود،از تجربه ها و دانش دیگران در جهت هم افزایی مهارت ها و بهبود جریان تدریس نیز بهره گیرند

مهمترین پیشنهادات برای تشکیل گروه های پژوهشی بین معلمان

مهم ترین پیشنهاد عبارت است از تشکیل بانک تصویری از تجربه های تدریس و کلاس داری از آرزوهای بسیاری از معلمان بوده و هست و تحقق آن هم رؤیایی و دور از دسترس نیست.حتی در یک سال تحصیلی ادارات آموزش و پرورش می توانند مدیران مدارس را به تشکیل بانک تصویری از تدریس های موفق در همه پایه های تحصیلی ترغیب نموده و سپس همه آن ها در ادارات آموزش و پرورش ساماندهی و در مرحله بعد به بانک تجربه های تدریس و کلاس داری ادارات کل آموزش و پرورش انتقال یافته و از طریق تبادل آن ها بین استان های مختلف می توان بانک بزرگ تصویری از تجربه های تدریس و کلاس داری کل کشور تشکیل داد و معلمان را بیش از بیش به استفاده از الگوهای موفق تدریس تجهیز کرد.

مهم ترین فواید آموزشی کسب شده توسط معلمان در فرایند درس پژوهی

معلمان در صورت فراگیری مبانی و پیاده سازی درس پژوهی می توانند توانمندی های زیر را کسب کنند.

۱-درس پژوهی را تعریف کنند.

۲-اهمیت و ضرورت آن را توضیح دهند.

۳-مهم ترین هدف های آن را شرح دهند.

۴-مهم ترین شرایط لازم برای اجرای آن را توضیح دهند.

۵-مراحل درس پژوهی را توضیح دهند.

۶-پیشینه درس پژوهی را شرح دهند.

۷-یک درس را بعنوان کار عملی درس پژوهی انتخاب و سپس با مشورت معلمان هم پایه و یا هم درس علل انتخاب آن درس را نوشته و تحویل استاد دهند.

نمونه درس پژوهی ابتدائی

۸-با مشورت معلمان هم پایه و یا هم درس برنامه ریزی لازم را برای اجرای درس پژوهی انجام داده و سپس اهداف و برنامه ها را به صورت مکتوب تحویل استاد دهند.

۹-طرح اولیه درس خود را برای اجرای درس پژوهی نوشته و سپس با مشورت همکاران خود،طرح درس گروه را بر اساس خرد جمعی تنظیم و به صورت مکتوب تحویل استاد دهند.

۱۰-تدریس اول خود را به همراه اعضای گروه درس پژوهی به مرحله اجرا درآورده و فیلم تدریس را تحویل استاد دهند.

درس پژوهی اول ابتدایی

۱۱-پس از اجرای اول ،با مشورت اعضای گروه صورت جلسه و یا فیلم ضبط شده از جلسه را با مشخص شدن نکات مثبت و منفی تحویل استاد دهند.

۱۲-طرح درس دوم و اصلاح شده را با مشورت اعضای گروه درس پژوهی تنظیم و با مشخص شدن تغییرات آن در مقایسه با طرح درس قبلی به صورت مکتوب تحویل استاد دهند.

۱۳-اجرای تدریس دوم خود را به همراه اعضای گروه درس پژوهی به مرحله اجرا درآورده و فیلم تدریس را تحویل استاد دهند.

۱۴-پس از اجرای تدریس دوم ،با مشورت اعضای گروه درس پژوهی صورت جلسه و یا فیلم ضبط شده از جلسه نقد و بررسی اجرای دوم را با مشخص شدن نقاط قوت و ضعف آن تحویل استاد دهند.

۱۵-گزارش نهایی درس پژوهی را بر طبق الگوی پیشنهادی تنظیم و آن را تحویل استاد دهند.

۱۶- چند مورد از مهم ترین نتایج درس پژوهی را توضیح دهند.

۱۷- پیشنهادات خود را برای ترویج درس پژوهی نوشته و تحویل استاد دهند.

برای آشنایی بیشتر  و دانلود درس پژوهی می توانید به درس پژوهی   مراجعه نمایید.

مهمترین هدف از اجرای درس پژوهی در مقطع ابتدائی

با اجرای درس پژوهی می توان مجموعه ای از تجربه های ماندگار آموزشی را نه فقط از طریق نوشته های معلمان بلکه از طریق مشاهده فیلم تدریس آن ها فراهم آورد و آن ها را در اختیار نظام آموزش و پرورش قرار داد.به طوری که اگر این انقلاب آموزشی در سطح کشور(باحدود۷۰۰ منطقه آموزش و پرورش) صورت گیرد می توان از همه مفاهیم مهم کتاب های درسی و در همه دوره ها و پایه های تحصیلی،فیلم ها و روش های تدریس برتر را تهیه و با تشکیل «بانک فیلم های تدریس» و در دسترس قرار دادن آن برای همه معلمان «کیفیت تدریس و آموزش» را در سطح کشور بالا برد.

دانلود نمونه ها و مشاهده دسته بندی های درس پژوهی ابتدایی

درس پژوهی

درس پژوهی چیست و چه جایگاهی در نظام آموزشی ما دارد؟ درس پژوهی الگوی عملی باز بینی مداوم الگوهای ذهنی و باز اندیشی مشارکتی عمل کارگزاران آموزشی است.

درس پژوهی پنجم ابتدایی

این الگو مبتنی بر پژوهش مشارکتی در کلاس درس استو الگویی موثر برای بهبود مستمر آموزش وتدریس محسوب می شود.درس پژوهی  به مثابه  روش نوین پژوهش  در عمل و هسته های کوچک تحول درآموزش ، به گسترش پژوهش و تولید دانش حرفه ای در مدرسه کمک می کند.به علاوه بر فرایند یادگیری گروهی وبهسازی مستمر تدوین برنامه،اجرا،بازبینی،باز اندیشی،یادگیری و ترویج یافته ها)مبتنی است وفرصتی برای سهیم شدن کارگزاران آموزشی در تجربه های یکدیگر فراهم می آورد(سرکار آرانی،شیباتا و ماتوبا،۲۰۰۷،لوئیس،پری و فرایدکین،۲۰۰۹،فرناندز و همکاران،۲۰۰۳)

درس پژوهی الگویی موثربرای بهبود مستمر آموزش

درس  پژوهی الگوی  عملی بازبینی  مداوم  الگوهای ذهنی و  باز اندیشی مشارکتی عمل کارگزاران آموزشی و الگویی موثربرای بهبود مستمر آموزش در مدرسه است(سرکارآرانی،۱۳۹۴) درس پژوهی هسته ی بنیادی تحول مدارس ازموسسات آموزشی(مدرسه به مثابه ی سازمان آموزشی-نتیجه گرا)به مدارس یادگیرنده (مدرسه به مثابه ی سازمان یادگیرنده –مدرسه به مثابه ی سازمان یادگیرنده-فرایندگر)است یک نمونه درس پژوهی یک رویکرد نظام مند مطالعه ، توسعه و بهبود آموزش و  یادگیری است  به بیان  دیگر  یک  چرخه پژوهشگری درباره یادگیری دانش آموزان است که به منظور ارتقای یادگیری معلمان و بهبودآموزش وپرورش اجرا می شود که تلاش  معلمان” یادگیری  بهتر” دانش آموزان است. درس پژوهی الگوی پژوهشی معلمان در مدرسه و کلاس درس برای بهسازی  مستمر آموزش، غنی سازی یادگیری، پرورش حرفه ای معلمان و تولید دانش حرفه ای است.

اثرات در نظام آموزشی

یافته های  پژوهشی نشان می دهد که درس پژوهی  به گسترش فرهنگ  آموزش  و یادگیری در  مدرسه  یاری می رساند و محیطی را فراهم می سازد تا معلمان ازیکدیگر بیاموزند،دانش حرفه ای خودرا ارتقا دهنددر رفتار خودباز اندیشی کنندو در تحول مستمر آموزش مشارکت داشته باشند.در این الگو مدرسه و کلاس به اجتماع یادگیری تبدیل می شود و معلمان فرصتی  برای با هم  حرف زدن و گفت گوی حرفه ای پیدا می کنند،ایده ی درس پژوهی به معلمان،پزوهشگران و استادان یاری می رساند تا بر قابلیت های خود از طریق یادگیری از یکدیگربیفزایندو در فرایند گروهی ،کیفی  و مشارکتی به تولید دانش حرفه ای کمک کنند. اگر چه تفاوت های فرهنگی مدارس و مناسبات اجتماعی پیچیده در هر جامعه روش ها و ابزارها ی اثربخش را برای به کارگیری مدل درس پژوهی و مخصوصا درس پژوهی ابتدایی توصیه  می کنند.

درس پژوهی جدول ضرب پایه سوم ابتدایی

درس پژوهی ازبعدی دیگر کاربرد روش علمی در مدرسه و فرایند آموزش و یادگیری است،بدین شکل که معلمانبطور مشارکتی فرضیه ای را درباره بهترین روش تدریس یک موضوع درسی شکل می دهند،سپس سعی می کنند بر اساس مشاهدات دلایل ،شواهد و مستنداتی که اعضای گروه جمع آوری کرده اند ،این فرضیه را در مقابل دانش آموزان بیان  نمایند و در نتیجه آن مشخص می شود که چه موفقیت هایی کسب شده و چه قسمت هایی  نیاز به اصلاح دارد .پس از مقداری تامل ،باز اندیشی ،اندیشه و تفکر هشیارانه اصلاحات لازم را انجام داده و سپس فرضیه اصلاح شده را مجددا آزمون می کنندو این فرایند بدین شکل ادامه می یابد( پلامر ،۲۰۰۷)

پیش نیازهای لازم برای اجرای موثر با مشارکت فعال همه ی عناصر آموزش عبارتند از:

۱-تاکید بر آموزش نه آموزگار(معلمی نه معلم)

۲-احساس نیاز به چالش کشیدن گذشته برای نوآوری در آینده

۳-تاکید بر فهم درست این نکته ی مهم که درس پژوهی بیشتر فرایند گراست تا نتیجه گرا

۴-تمهید وفاق ذهنی برای فعالیت مشارکتی اثر بخش و درون زا

۵-تنظیم متناسب آرمان و عمل در مناسبات اجتماعی مدرسه

۶-آمادگی برای حرکت از آموزش به یادگیری و تاکید بر یادگیرنده

۷-اهمیت دادن به دانش حرفه ای و بومی آموزش

دانلود فایل های درس پژوهی

تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان در راستای دانلود درس پژوهی ابتدایی در خدمت فرهنگیان محترم می باشد و هر نمونه درس پژوهی که در ذهن معلمان باشد را به مرحله اجرا در می آورد.

دانلود نمونه ها و مشاهده دسته بندی های درس پژوهی ابتدایی

درس پژوهی ابتدایی    آزمون سوم و چهارم

اقدام پژوهی

24 Feb 2019

دانلود اقدام پژوهی با گستره موضوعی بالا از تعاون معلمان پژوهشگر

بهترین نمونه فایل های مورد نیاز معلمان : اقدام پژوهی , اقدام پژوهی معلم و آموزگار ابتدایی  , مقاله اقدام پژوهی مدیران , معاونان ,مربیان , دبیران مدارس با تدوینی ساده و روان و اختصاصی و بر اساس آخرین دستورالعمل های نگارش فایل اقدام پژوهی معلمان در سال 97 آماده سازی شده و با بازه گسترده ای از موضوعات در اختیار معلمان و همکاران گرامی قرار داده شده است . درس پژوهی , روایت پژوهی , شهید پژوهی , سناریو و الگوی تدریس را از پژوهش سرای معلمان و فرهنگیان بخواهید.

برای مشاهده دسته بندی های مختلف فایل های پژوهشی ما روی دکمه زیر کلیک کنیـد.

دانلود فایل ها

چونه فایل های مورد نظرم را از پژوهشسرای معلمان دریافت کنم؟

دریافت فایل های موجود روی سایت پژوهش سرای معلمان و فرهنگیان از دو طریق امکان پذیر میباشد . روش اول مراجعه به لینک دانلود فایل ها میباشد و روش دوم ارتباط با شماره 09332978858 در تلگرام .... همچنین با رجوع به سایت های دیگر ما فایل های دیگر در مباحثی مانند طرح جابر , طرح کرامت را میتوانید دریافت کنید.

در تلگرام و واتساپ هم پاسخگوی شما هستیم

مشاهده , انتخاب و دانلود

پژوهش سرای معلمان و فرهنگیان یک سایت تخصصی میباشد

در نظر داشته باشید که پژوهش سرای معلمان و فرهنگیان یکی از سایت های زیر مجموعه بانک فایل معلمان میباشد که بصورت تخصصی اقدام به معرفی فایل های ما صرفا در زمینه های اقدام پژوهی , درس پژوهی , پژوهش روایت محور و شهید پژوهی میکند . از همین رو توصیه میشود از طریق منو کناری سایت روی لینک های موضوعی دیگری مانند گزارش تخصصی معلمان , سناریو و الگوی برتر تدریس , تجارب برتر تربیتی , و... کلیک کرده و آنها را ملاحظه کنید . 

اقدام پژوهی

ارائه جدیدترین موضوعات اقدام پژوهشی املا , انشا , پرخاشگری, انزوا, بد خطی و مشکلات اخلاقی دانش آموزان

در سیستم آموزشی کشور چند طرح بخوبی جایگاهشان را پیدا کرده اند . اقدام پژوهی یکی از موثر ترین طرح هایی میباشد که تا کنون در آموزش و پرورش کشور به شکل مدون و نظام مند به اجرا در آمده است . مجموعه بانک فایل معلمان هم سعی کرده است با تدوین و بارگذاری بیش از 1500 نمونه فایل اقدام پژوهی معلم ابتدایی در سایت خود کمک کند فرهنگیان و دانش آموزان عزیز به راحتر ترین شکل ممکن به این این فایل ها دسترسی یافته و آنها را دانلود کنند.

ما مجموعه بسیار کاملی از نمونه های آماده و جدیدترین موضوعات اقدام پژوهی املا , انشا , پرخاشگری , مشکلات اخلاقی , انزوا و بد خطی دانش آموزان را برای شما گردآوری کرده ایم . 

دانلود فایل ها

اقدام پژوهی | اقدام پژوهی معلمان ابتدایی

هر آنچه نیاز دارید را در سایت ما خواهید یافت . ما یک گروه پژوهشی هستیم که بصورت تخصصی فایل های مورد نیاز معلمان , مدیران , آموزگاران , معاونان مدارس , مشاوران , هنر آموزان و .. را تهیه میکنیم و در بستر آنلاین آنها را به دست متقاضیان در سراسر کشور میرسانیم.

دانلود بهترین نمونه فایل های پژوهشی معلمان , دبیران , مدیران , معاونان و مربیان مدارس

 

 

اقدام پژوهی معلمان

پژوهش سرای معلمان و فرهنگیان زیر مجموعه بانک فایل معلمان بوده و بصورت تخصصی در زمینه تهیه و تدوین نمونه هاق مقاله اقدام پژوهی معلمان ابتدایی , راهنمایی , دبیران , مدیثران , معاونان , مربیان پرورشی , هنر آموزان و.. فعالیت میکند .

در مورد روشهای تدریس ،چون من از روشهای فعال استفاده می کنم و تمام واحدهای کتاب را به صورت تصاویر جذاب استفاده کردم،و دانش آموزان به صورت گروهی و شرکت در پرسش و پاسخ و بحثهای گروهی فعال هستند به نظرم مشکل خاصی در این مورد نباشد که ( م د) نیز این مطلب را تایید کرد.

شروع نگارش

۱-قبل از شروع مطالعه به چه نکاتی می پردازد؟آیا در ذهن خود سئوال طرح می کند؟به مرور نکات گذشته می پردازد؟  به مرور نکات گذشته می پردازم.

۲-قبل از شروع مطالعه،تخمین صحیحی نسبت به زمان مطالعه خود دارد؟ خیر

۳-حس و حال او نسبت به شروع مطالعه چگونه است؟ خیلی مشتاق و علاقه مند نیستم.

۴-آیا توجه او به زمان های شروع مطالعه،دقیق است؟در لحظه شروع می کند یا در ساعت های مشخص؟

خیر ، ساعت مشخصی ندارد.

۵-طبق برنامه قبلی درس می خواند؟با درس خاصی که علاقه دارد شروع می کند؟  خیر، با درس خاصی که علاقه دارم شروع می کنم.

۶-روشهای تند خوانی را می داند؟با چشم مطالعه می کند؟ خیر ، زمزمه می کنم.

۷-معیاری برای میزان سرعت خواندن مطالعه خود دارد؟ خیر

اقدام پژوهی با موضوع افزایش سرعت یادگیری دانش آموز

اقدام پژوهی یادگیری پیرامون مقوله افزایش دادن سرعت یادگیری دانش آموزانم در تفریق فرآیندی با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۵صفحه

نمونه آماده اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی که به مبحث یادگیری پیرامون مقوله افزایش دادن سرعت یادگیری دانش آموزانم در تفریق فرآیندی میپردازد سرفصل های زیر مورد بحث قرار گرفته اند که بصورت نمونه در اینجا آورده شده است.

مطالبی که در اقدام پژوهی یادگیری موجود است عبارت است از :

نام اقدام پژوهی پیرامون مقوله سرعت یادگیری

دیباچه مطلب پیرامون مقوله  سرعت یادگیری

چکیده و مقدمه  موضوع پیرامون مقوله سرعت یادگیری

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله  سرعت یادگیری

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله  سرعت یادگیری

جمع آوری  داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله  سرعت یادگیری

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله سرعت یادگیری

ارائه راه حل ها و راهکار های نوین موقتی دررابطه با  سرعت یادگیری

ارائه راه حل ها و راهکار های جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله سرعت یادگیری

مفاهیم پژوهش و تهیه فایل های پژوهشی توسط معلمان

اقدام پژوهی یکی از روش های تحقیق به شمار می آید و به شکل نظام مند ، کارآمد و سازنده می باشد . با توجه به اینکه اتفاق نظر بر سر مفاهیم مربوط به اقدام پژوهی وجود ندارد یکی از بحث برانگیزترین روش های تحقیق در علوم اجتماعی می باشد . اقدام پژوهی از طرفی روش خاص خود را دارد و از طرف دیگر به پژوهشگر اجازه می دهد براساس تفکر خلاقانه ، تجربه و دانش خود به راه حل و نتایج جدید دست یابد .اقدام پژوهی در مباحث اجتماعی ، تربیتی ، روانشناختی و مخصوصاً مسائل مربوط به آموزش و پرورش و مدارس از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است . بی تردید مطالعه منابع مربوط به اقدام پژوهی به پژوهشگران کمک می کند تا در انجام تحقیقات و پژوهش های خود تخصص و مهارت لازم را کسب نمایند .در زمینه اقدام پژوهی منابع متعددی به نگارش درآمده است . اما براساس تجربه می توان گفت معلمان و دانشجویان در مسیر اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی به منبعی آسان و در عین حال جامع و علمی تحت عنوان «اقدام پژوهی » نیاز دارند .

 معلمان پس از فراگیری مفاهیم

  • علاوه بر پرداختن به مباحث نظری به طور آسان و صریح مراحل علمی و کاربردی را در کلاس اجرا می کنند.- گام های پژوهش با ذکر موارد و مثال های مرتبط معرفی شده است .
  • از منابع علمی معتبر و تجربیات دیگر پژوهشگران استفاده می نمایند.
  • بخش های مربوط به ( متغیر ، فرضیات ، جامعه آماری ، نمونه گیری ، جمع آوری اطلاعات ، و بخش تجزیه و تحلیل در ابعاد آماری ) را در اقدام پژوهی به صورت عملی اجرا می کنند.

پژوهش عصر کنونی

در سال های اخیر انقلابی عظیم در عرصه تحقیق و پژوهش رخ داده است . شناخت و کاربرد روش های تحقیق پیشرفت بیشتر در این امر را سرعت بخشیده و راه حل های مناسب پیش روی بشریت قرار داده است .مهمترین عامل تسریع این پیشرفت ، ابداع و به کار بردن روش های علمی تحقیق بوده است .از جمله این شیوه ها می توان به شیوه اقدام پژوهی ( پژوهش در عمل ) اشاره نمود .

این تحول عظیم در امر پژوهش حاصل پژوهش های صاحب نظرانی است که با استفاده از اصول علمی ، پژوهش های ارزشمندی را انجام داده اند و به گردآوری منابع مرتبط با این عنوان پرداخته اند .

به طور کل اهداف مطالعه و آموزش اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی شامل موارد زیر مشود :

۱-فراگیری روش بیان و پیگیری مسائل و مشکلات که در محیط پیرامون با آن مواجه هستیم .

۲-کسب مهارت لازم جهت اجرای پروژه های اقدام پژوهی

۳-کسب مهارت لازم در ارائه گزارش اقدام پژوهی.

اقدام پژوهی چه اهدافی را دنبال می کند؟

اقدام پژوهی روش منظم و دقیق برای طرح سوال و جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل آنهاست که منجر به تولید دانش جدید و ارائه راه حل برای مشکلات با استفاده از مراحل و روش علمی می شود .

می توان گفت اقدام پژوهی عبارت است از :

رسیدگی ، پژوهش ، مطالعه حقیقت و واقعیت ؛نقاشی ساختمان کاغذ دیواری کاشت مو عمل بینی تشریفات مجالس درب اتوماتیک 

*تجسس و جستجوی مجدد ؛

*شیوه فکر کردن برای پاسخ به چرایی و چگونگی ؛

*شیوه هدفمند و سیستماتیک اطلاعات مشاهده شده برای یافتن پاسخ یا راه حل مناسب ؛

* شیوه ای جهت توسعه و آزمایش نظریه های جدید .

فرایند اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی به منظور توصیف ، توضیح ، کشف روابط و کنترل پدیده ها انجام می شود .

هدف اولیه شامل روشن کردن مسأله خاصی است که با آن روبه رو شده است و هدف نهایی دستیابی به معلوم کلی و پاسخ به یک سوال یا ارائه راه حل یک مسأله ، رد یا قبول فرضیه و یا گسترش علم می باشد .

ویژگی ها و قواعد

ویژگی های اقدام پژوهی عبارتند از : نظم و کنترل ، نوآوری ، عینیت ، تعمیم پذیری ، صبر ، جرأت ، دقت ، تخصص ، قاعده تجاهل و رعایت اصل بی طرفی .جک

۱-نظم و کنترل : اقدام پژوهی یک روش منظم است و محقق از گام های متوالی پیروی می کند که به دنبال هم انجام شده و موجب رسیدن به هدف می شود .

۲-نوآوری و توسعه ای بودن : در اقدام پژوهی باید بر مسائلی تأکید شود که تکراری نباشد و از زاویه ای جدید به مسأله نگریسته شود و انجام آن منجر به توسعه دانش بشر گردد .

۳- عینیت ، واقعی بودن : اقدام پژوهی با پدیده های قابل سنجش و اندازه گیری سرو کار دارد و شواهد باید به روش عینی جمع آوری شود .

۴- تعمیم پذیری : اقدام پژوهی باید توانایی تعمیم ( عمومیت بخشیدن ) نتایج از مشاهدات محدود به کل را داشته باشد .

۵- صب : اقدام پژوهی فعالیتی منظم است که باید با صرف زمان کافی انجام شود و با حوصله تک تک مراحل پیگیری و انجام شود .

۶- جرئت : در مواردی ، اجرای یک اقدام پژوهی نیاز به جرأت و شهامت دارد ، زیرا همیشه نتایج حاصل از اقدام پژوهی مورد قبول همگان نیست و مخالفت هایی را به وجود می آورد .

۷- دقت : دقت در انجام اقدام پژوهی موجب می شود که در صورت ایجاد شرایط یکسان قبلی بتوان اقدام پژوهی مشابه انجام داد و نتایج  را از جوانب مختلف مورد مقایسه قرار داد .

۸- تخصص : اقدام پژوهی باید از روش های متنوع و گسترده آگاهی داشته باشد و با تسلط بر آنها و استفاده از مهارت خود ، اقدام پژوهی را انجام دهد .

۹- قاعده تجاهل : اقدام پژوه باید ابتدا ذهن خود را از موضوع مورد نظر خالی فرض کند و پیرامون موضوع ، خود را به نادانی بزند ، سپس به پژوهش و تحقیق بپردازد و از هرگونه قضاوت و پیش داوری عجولانه بپرهیزد .

۱۰- رعایت اصل بی طرفی : هر اقدام پژوه دارای علایق ، نظرات ، آرزوها ، باورها و … خاص خود است . به برخی علاقه مند و نسبت به برخی دیگر بی علاقه و حتی مخالف است . هیچ یک از این موارد در فرِند و ماهیت اقدام پژوهی نباید تأثیر بگذارد .

 اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی

اینکه اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی در درس ریاضی خیلی اهمیت دارد تقریبا بر کسی پوشیده نیست . تنوع روش‌های تدریس و نوع فعالیت‌های متناسب با هدف هر درس، در ایجاد علاقه­ مندی دانش آموزان به انجام فعالیت­های ریاضی تأثیر بسزایی دارد. همان طور­که در اجرای راه کارها اشاره شد، هریک از پژوهشگران، راه کارهایی را جهت رسیدن به هدف مورد نظر اجرا کرده بودند و به نتایج مطلوبی دست یافته بودند. هم چون  این نمونه اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی توسط آقایی(۱۳۸۸) در پژوهش خود به این نتیجه رسیده بود که توجه به تفاوت‌های فردی و استفاده از تمامی امکانات موجود، در حل مشکلات دانش­آموزان مؤثر می­باشد، من نیز پس از اجرای طرح، به این نتیجه دست یافتم که برای ارائه­ی تکالیف و فعالیت‌های عملکردی به دانش‌آموزان، علاوه بر توجه به تفاوت‌های فردی، در نظر گرفتن نیازها و علایق آنان نیز، تأثیر زیادی در علاقه­مند نمودن فراگیران به درس ریاضی و انجام فعالیت­های آن دارد. هم چنین به این نتیجه دست یافتم که تقویت حافظه دیداری و شنیداری، و پرورش دقت و توجه دانش آموزان، در قالب بازی های هدفدار، تأثیر بسزایی در افزایش علاقه مندی آنان به انجام فعالیت های عملکردی درس ریاضی دارد.

مشاهده , انتخاب و دانلود

در واقع به جای اندیشه های سازمان یافته و مربوط افکار مزاحم و نامربوط ناشی از نگرانی ها و اضطراب ها ، بخش مهمی از ظرفیت عقلانی و توانایی پردازش اطلاعات را تحت تأثیر قرار می دهند وموجبات نقصان بازدهی و ضعف عملکرد علمی را فراهم می آورند. در بررسی ارتباط بین سبک های شناختی و اضطراب هر چند کار چندانی انجام نشده است ، ولی هادفیلد ، در مقوله اقدام پژوهی معلم ابتدایی معتقد است که اضطراب بالاتر در میان افراد میدان وابسته ، بیشتر اتفاق می افتد تا در میان گروه هایی با سبک شناختی میدان ناوابسته . در عین حال مطالعات زیادی لازم است تا بررسی شود که چگونه اضطراب ریاضی با سبک های شناختی افراد و نیز فرایند های پردازش اطلاعات علمی و استفاده از ظرفیت های عقلانی آنان در تعامل قرار می گیرد.

عواملی که معلم ابتدایی در اقدام پژوهی رعایت کند؟

معلم ابتدایی در روند تدوین اقدام پژوهی باید چه عواملی را در نظر بگیرد؟

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله  سرعت یادگیری

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله سرعت یادگیری

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله سرعت یادگیری

کسب نتایج  پیرامون مقوله سرعت یادگیری

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله سرعت یادگیری

فهرست منابع مورد استفاده پیرامون مقوله سرعت یادگیری

۱ـ خلاقيت رياضي، جرج پوليا، ترجمه پرويز شهرياري انتشارات فاطمي.

۲ـ روش تدريس رياضي، محمد بهروش ـ علي‌اكبر جعفري ـ علي‌اضغر دانش‌فر.

۳ـ مجلات رشد رياضي نشر به وزارت آموزش و پرورش.

۴ـ هاوسون وب ويلسون (۱۹۸۶) رياضيات مدرسه در دهه ۱۹۹۰ ترجمه ناهيد ملكي، نشر مركز.

۵ـ مقاله نقدي بر روش‌هاي آموزش مقدمات رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.

۶ـ گويا زهرا، تغيير محتواي برنامه درسي رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.

۷ـ مجموعه مقالات دومين كنفرانس آموزش رياضي كشوري، كرمانشاه.

۸ـ مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس آموزش رياضي كشوري، مشهد.

۹ـ رحماني، مهدي، اهداف آموزش رياضي چيست؟

۱۰ـ تبريزي، غلارضا، ناتواني در يادگيري رياضي دانش‌آموزان

۱۱ـ قديري، هراتي، آزمايشگاه رياضي.

برای دانلود اقدام پژوهی معلم مدارس دوره ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی معلم ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.

اقدام پژوهی آموزگار و معلم

اقدام پژوهشی آموزگار ابتدایی دبستان با موضوع یادگیری دانش آموز و تحت عنوان چگونه توانستم مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در پایه دوم را برطرف نمایم با نگارش برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۲۸صفحه

مشاهده , انتخاب و دانلود

اقدام پژوهی معلم ابتدایی یا آموزگار دبستان پیرامون مقوله مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم در پایه دوم را برطرف نمایم

تیم تخصصی گویا طرح پژوهش یکی از بهترین گروه های تخصصی پیرامون مقوله تهیه و تنظیم و نگارش اقدام پژوهی معلمان ابتدایی , متوسطه اول و دبیرستان و هنرستان بر این باور است که در نگارش اقدام پژوهی مانند اقدام پژوهی یادگیری می بایست کلیه مراحل نگارشی و تنظیم مقاله به صورت کامل و دقیق رعایت شود..در این رابطه هم اقدام پژوهی آموزگار دبستان را تایید و مبتنی بر آخرین بخشنامه ارسالی از وزارتخانه می داند.

مطالب موجود در یکی از نمونه فایل های آموزگاران ابتدایی

مطالبی که در اقدام پژوهی آموزگار دبستان موجود است عبارت است از :

نام اقدام پژوهی پیرامون مقوله یادگیری

دیباچه مطلب پیرامون مقوله  یادگیری

چکیده و مقدمه  موضوع پیرامون مقوله یادگیری

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله  یادگیری

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله  یادگیری

جمع آوری  داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله  یادگیری

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله یادگیری

ارائه راه حل ها و راهکار های نوین موقتی دررابطه با  یادگیری

ارائه راه حل ها و راهکار های جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله یادگیری

 

اقدام پژوهی املا و بد خطی

اقدام پژوهی معلم ابتدایی پیرامون مقوله نگارش و اقدام پژوهی املا و اقدام پژوهشی با محور چگونه توانستم دانش آموز را به خط زیبا و نوشتن مشق ترغیب کنم

مطالبی که در اقدام پژوهی معلم ابتدایی موجود است عبارت است از :

نام اقدام پژوهی پیرامون مقوله  چگونه توانستم با افزایش آگاهی دانش آموزان در زمینه فضای مجازی،میزان آسیبهای ناشی از سوء استفاده از آنرا کاهش دهم؟

این فایل اقدام پژوهی معلمان ابتدایی در فرمت برنامه قابل ویرایش ورد و به صورت کامل و دقیق در ۳۱صفحه تهیه شده است و میتوانید این فایل را همراه صدها فایل دیگر در لینک زیر مشاهده کرده و دانلود کنید.

دانلود فایل اقدام پژوهی معلمان با موضوع فضای مجازی

فضای مجازی و نحوه برخورد با آن یکی از مهمترین مساعلی است که معلمان و خانواده ها درباره آن دغدغه دارند تا دانش آموزان به نحو موثر و کنترل شده ای با این فضا در ارتباط باشند . از همین روست که نگارش فایل اقدام پژوهی معلمان با موضوع فضای مجازی را در دستور کار رقرا دادیم و چندین نمونه از آن را آماده دانلود کرده ایم . در ادامه به بخشی از محتوای یکی از فایل های اقدام پژوهی معلمان ابتدایی با موضوع فضای مجازی آشنا میشوید.

دیباچه مطلب پیرامون مقوله  فضای مجازی

چکیده و مقدمه  موضوع پیرامون مقوله فضای مجازی

بیان مسئله پژوهش پیرامون مقوله  فضای مجازی

شرایط و توصیف وضعیت حاضر پیرامون مقوله  فضای مجازی

جمع آوری  داده ها و شواهد یک پیرامون مقوله  فضای مجازی

تفسیر و تجزیه داده ها و اطلاعات پیرامون مقوله فضای مجازی

ارائه راه حل ها و راهکار های نوین موقتی دررابطه با  فضای مجازی

ارائه راه حل ها و راهکار های جدید و نظارت بر آن پیرامون مقوله فضای مجازی

با جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن، تبادل تجربه با همکاران طی تشکیل جلساتی مانند شورای معلمان و انجمن اولیاء ، جلسات مشاوره با دانش آموزان و جمع بندی مطالب بدست آمده برای حل مشکل، راههای مختلفی ارائه گردید که عبارتند از:

اقداماتی که به عهده والدین می باشد:

  • آگاهی کامل اولیاء از رایانه و فضای مجازی
  • آگاهی از راههای دستیابی اولیاء به سایت های فضای مجازیی استفاده شده از طریق History
  • جلوگیری از قرار دادن هر گونه رمز عبور یا قفل گذاری بروی فایل ها و قسمت های دستگاه
  • شناسایی دوستان رایانه ای و اطمینان از سالم بودن آنها
  • قرار دادن رایانه در مکان مناسب و در معرض دید والدین
  • کنترل بر زمان استفاده از رایانه مخصوصاً شب هنگام
  • استفاده از کارتهای فضای مجازیی فیلتر دار
  • کنترل نامحسوس و غیر مستقیم دانش آموز توسط والدین

اقداماتی که بر عهده مربیان و معلمان و مشاور می باشد:

–  برگزاری جلسات آموزشی و مشاوره برای والدین

–  آموزش نحوه صحیح استفاده از فضای مجازی به دانش آموزان در کلاسهای فوق برنامه

–  ارائه دلایل روشن و کافی در مورد دلایل عدم بازدید از سایت های غیر اخلاقی برای دانش آموزان

–  شناسایی محدوده دوستی و روابط در دنیای مجازی

–  معرفی سایت های مفید برای استفاده نوجوانان

–  معرفی موتورهای جستجوی مناسب در فضای مجازی

انتخاب راه حل ها در اقدام پژوهی بر اساس اولویت اهمیت اجرا:

اقدام پژوه با توجه به یافته های بدست آمده و تحلیل وضعیت موجود، پیشنهادات و راه حل های ارائه شده را با قضاوت ارزشی سنجیده و با توجه به امکان اجرا و اهمیت اجرای آنها، راه حل ها را به ترتیب زیر بر می گزیند.

مشاهده , انتخاب و دانلود

۱- آموزش و آگاهی والدین، آموختن نحوۀ برخورد صحیح والدین در مواردی که خطایی از فرزند آنان در استفاده از فضای مجازی سر می زند.

۲- فرهنگ سازی و ایجاد بستر مناسب برای مواجهه با موقعیت های خاص در دنیای مجازی برای دانش آموزان

۳- هدایت درست و قرار دادن اصولی دانش آموزان در مسیر استفاده از تکنولوژی و ارتباطات جدید توسط معلمان

جمع آوری شواهد دو  پیرامون مقوله  فضای مجازی

اجرای ارزشیابی تاثیر اقدامات نوین پیرامون مقوله فضای مجازی

اجرای گزارش نهایی و بیان تجدید نظر پیرامون مقوله فضای مجازی

کسب نتایج  پیرامون مقوله فضای مجازی

راهکار ها و پیشنهادات پیرامون مقوله فضای مجازی

قالب فروشگاهی وردپرس

19 Jul 2018

قالب فروشگاهی وردپرس

پیوند ها

15 May 2018

نقاشی ساختمان

18 Feb 2018

ف54قبیف54ق

غاذتاذدت

21 Jan 2018

فلابباتلرذتاذتنذتوئ